Πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοέμβρη 2023 η συνάντηση Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28 και Εργοθεραπευτών ΠΕ29 που διοργάνωσε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, μετά από πρόσκληση, στους συναδέλφους που εργάζονται σε όλα τα πλαίσια Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης της περιφέρειας Αττικής. Τη συνάντηση συντόνισε η κυρία Ευγενία Τραγάκη, μέλος του ΔΣ.
Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν πολλά θέματα που απασχολούν τους Φυσικοθεραπευτές ΠΕ28 και Εργοθεραπευτές ΠΕ29 που εργάζονται στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, τέθηκαν τα εξής:
- Αναλογία μαθητών ανά Ε/Θ και Φ/Θ σε ΣΜΕΑΕ. Προτείνεται από πλευράς Εργοθεραπευτών η αναλογία ένας (1) Ε/Θ ανά 25 μαθητές καθώς το καθηκοντολόγιο αναφέρεται σε ατομικές συνεδρίες
- Κριτήρια επιλογής μαθητών για συνεδρίες στις ΣΜΕΑΕ
- Ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναθεωρησης του καθηκοντολογίου στις ΣΜΕΑΕ
- Ενημέρωση των ΠΕ 28 και 29 σχετικά με τα καθήκοντά τους
- Aναγκαιότητα έκδοσης καθηκοντολογίου για τα ΚΕΔΑΣΥ
- Άμεση ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων για Ε/Θ και Φ/Θστην Πρώιμη-Εγκαιρη Παρέμβαση. Στο σημείο αυτό ενημερωθήκαμε από την Σύμβουλο Ε/Θ ΠΕ29, κυρία Μ.Στυλίδη, που παρευρισκόταν στη συνάντηση, ότι έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για ένταξη των ΠΕ29 στη Γενική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στην Πρώιμη-Εγκαιρη Παρέμβαση, καθώς και στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση.
- Επίσης, υπήρξε αντίστοιχη σημαντική ενημέρωση για ίδρυση νέων οργανικών θέσεων Φυσικοθεραπευτών ΠΕ28 στην Πρώιμη-Εγκαιρη Παρέμβαση
- Συνδρομή του Συλλόγου και του ΙΜΕΓΕΕ για επιστημονικές προτάσεις σχετικά με το καθηκοντολόγιο
- Περισσότερες πιστώσεις για αναπληρωτές σε σχέση με την ειδικότητα ΠΕ29
- Συλλογική δράση για εξάλειψη φαινομένου που παρουσιάζεται στις ΣΜΕΑΕ για ανάθεση σε μέλη ΕΕΠ αναπλήρωσης ολόκληρων τμημάτων σε περιπτώσεις απουσίας εκπαιδευτικών
- Εδραίωση διακριτών ρόλων μεταξύ ΕΕΠ και εκπαιδευτικών. Επιστολή προς το υπουργείο ώστε να σταματήσει να υπάρχει το φαινόμενο το ΕΕΠ να υπάρχει για να διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών.
- Τονίστηκε, ωστόσο, η αναγκαιότητα διεπιστημονικής συνεργασίας/διεπαγγελματικότητας και αλληλεγγύης για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου
- Έλλειψη Εργο-εργαλείων
- Έλλειψη εργαλείων Φυσικοθεραπευτών
-
Οι ΠΕ 28 με πρωτοβουλία των 2 ΣΕ οργάνωσαν ομάδες εργασίας για τον σχεδιασμό και την κατασκευή/δημιουργία κατάλληλων και λειτουργικών εργαλείων φ/θ αξιολόγησης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΑΣΥ.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ε/Θ-Φ/Θ:
- Επιστολή από τον ΣΕΕΠΕΑ προς το Υπουργείο για την ανάγκη ύπαρξης διακριτών ρόλων ΕΕΠ-Εκπαιδευτικών και πληροφόρηση στους διευθυντές για το ρόλο του ΕΕΠ-ΕΒΠ
- Ενημέρωση και κατάρτιση των συναδέλφων αναπληρωτών ανά Διεύθυνση για θέματα καθηκοντολογίου, αλλά και συνδικαλιστικά κ.ά.
- Παρουσία των θεραπευτών και μέσα στην τάξη για γενίκευση δεξιοτήτων
- Πάγιο αίτημα των ΠΕ 28 είναι η μόνιμη ένταξη στις ΕΔΥ (school based physiotherapy).
Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό συναδελφικό κλίμα με ανταλλαγές απόψεων και προτάσεων, υπήρξε πνεύμα υποστήριξης και αλληλεγγύης και εκφράστηκε η επιθυμία για συχνότερες συναντήσεις της Ομάδας Εργασίας.
Με εκτίμηση,
Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής