ΣΕΕΠΕΑΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΣΕΕΠΕΑΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

04 Δεκεμβρίου 2023

 

                             

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023 η συνάντηση των Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25, που διοργάνωσε ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, μετά από πρόσκληση στους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που εργάζονται στις σχολικές μονάδες Ειδικής και Γενικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής.

Τη συνάντηση συντόνισαν η κυρία Δέσποινα Χατζηδρόσου, πρόεδρος του ΔΣ, Κοινωνική Λειτουργός στο 1ο ΚΕΔΑΣΥ Πειραιά και  ο κύριος Δεληγιάννης Γεώργιος, τέως Γενικός Γραμματέας του Δ.Σ., καθηγητής νοσηλευτικής στο ΕΠΑ.Λ . Αγ. Ιωάννη Ρέντη.

Υπήρξε μια πολύ γόνιμη συζήτηση, στην οποία αναδύθηκαν σημαντικά ζητήματα και απορίες. Συγκεκριμένα, η συνάντηση κινήθηκε στους εξής πυλώνες:

Θέματα συζήτησης:

  1. Μόνιμοι διορισμοί, σύσταση νέων οργανικών θέσεων, δημιουργία οργανικών θέσεων σχολικών νοσηλευτών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Αγωγής και εξασφάλιση χώρου για ιατρείο στο σχολείο
  2. Αποσαφήνιση καθηκοντολογίου σχολικού νοσηλευτή
  3. Προγράμματα Αγωγής Υγείας, θέματα, συνεργασίες [π.χ. θέματα όπως σεξουαλική ενημέρωση (περίοδος, ορμόνες κ.τ.λ.), πόσο τα προσεγγίζουμε κ με ποιον συνεννοούμαστε;]
  4. Σχολικό φαρμακείο και φάρμακα που μπορούμε να χορηγήσουμε
  5. Δικαιώματα και υποχρεώσεις: Ωράριο, άδειες, άδειες μητρότητας - 9μηνο, «δίωρη άδεια» σε έκτακτες προσωπικές ανάγκες, κενά – καταλληλότερες ώρες, προσέλευση- αποχώρηση, επέκταση καθηκόντων σε συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες μέσα από την οποία έχουν προκύψει ζητήματα ασφάλειας των μαθητών/τριων αλλά και νομικής κάλυψης των σχολικών νοσηλευτών, αριθμός περιστατικών ανά νοσηλευτή (π.χ. συζήτηση για τον αριθμό και πως θα μπορεί να κινηθεί ο επαγγελματίας πρακτικά αν βρεθεί με 7+ μαθητές/-τριες, αλλά κι ως προς το υπόλοιπο σχολείο)
  6. Χορήγηση φαρμάκων-υποστήριξη μαθητών χωρίς έγκριση για σχολικό νοσηλευτή (απαντήσεις ως προς τι ισχύει και μέχρι που φτάνουμε)
  7. Υποστήριξη μαθητών χωρίς έγκριση ή/και υπεύθυνη δήλωση γονέα/ κηδεμόνα για παρέμβαση (π.χ. αλλεργίες που ενώ έχουν ενημερωθεί οι γονείς για την ύπαρξη σχολικού νοσηλευτή και τη δυνατότητα υποστήριξης του παιδιού τους μετά την προσκόμιση των κατάλληλων δικαιολογητικών δεν έχουν ασχοληθεί… Πόσο καλυμμένοι νομικά είμαστε σαν σχολικοί νοσηλευτές σ’ ένα αλλεργικό σοκ; )
  8. Υποστήριξη μαθητών/-τριων σε εκδρομή, σχολικές εορτές-εκδηλώσεις, τι προβλέπεται νομικά για τα παιδιά που συνοδεύει και τα παιδιά που αφήνει στη σχολική μονάδα χωρίς υποστήριξη. Επιπλέον σχετικά ερωτήματα: τι πρέπει να έχει μαζί ένας σχολικός νοσηλευτής, διαδικαστικά αλληλοενημερώσεων σχολείου- γονέων- νοσηλευτή
  9. Κατευθυντήριες γραμμές προάσπισης δικαιωμάτων και υποχρεώσεων σχολικών νοσηλευτών σε περίπτωση μη συνεργασίας πχ του γονεα/ κηδεμόνα
  10. Προτάσεις για βελτίωση και οργάνωση τρόπου παροχής υπηρεσιών υγείας στο σχολείο, επικοινωνία με γονείς και σύλλογο διδασκόντων (ισχυροποίηση της θέσης των ΠΕ 25 στα σχολεία γιατί συχνά παρατηρείται απαξίωση και καταστρατήγηση δικαιωμάτων από Διευθυντές αλλά και εκπαιδευτικούς)
  11. Απαγόρευση βρωσίμων κερασμάτων που μπορεί να είναι επικίνδυνα αλλεργιογόνα συστατικά (π.χ. σύσταση για ασφαλή κεράσματα όπως είναι οι μπανάνες)

Προτάσεις για επικείμενες Ομάδες Εργασίας:

  1. Προτυποποίηση εγγράφων

         --> Παραδείγματα προτυποποίησης:

  • Δημιουργία επίσημου ιστορικού υγείας κάθε έτους το οποίο θα συνοδεύει και θα ακολουθεί τους φακέλους των μαθητών/-τριων, όπου μέσα σε αυτό να καταγράφονται σημαντικά περιστατικά που συνδέονται με τη σωματική και ψυχική υγεία στην εκάστοτε χρονιά
  • Σύνταξη συγκεκριμένης φόρμας, ως σχέδιο δράσης που θα δίνεται από τον θεράποντα ιατρό για παρεμβάσεις σε μαθητή/-τρια
  • Συγκεκριμένη φόρμα υπεύθυνης δήλωσης του γονέα/κηδεμόνα. Απαραίτητα να υπάρχει οριζόμενο χρονικό περιθώριο – δέσμευσης  κατάθεσης στο σχολείο

 

  1. Καθηκοντολόγιο, ρόλος σχολικών νοσηλευτών και επικαιροποίηση αιτημάτων, θεμάτων και γνωστικών ζητημάτων
  • Προτάσεις συστηματοποίησης των ως άνω αντικειμένων:
  • Μέριμνα και δράση έτσι ώστε όλοι οι σχολικοί νοσηλευτές να έχουν σωστή ενημέρωση και να εργάζονται με τον ίδιο τρόπο. Αναγκαιότητα αποσαφήνισης  ζητημάτων στο καθηκοντολόγιο με ανάλογες προτάσεις και υιοθέτηση αυτών από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..
  • Δημιουργία καθολικού ψηφιακού αρχείου ή forum, στο οποίο θα μπορούμε να ανατρέχουμε αυτόνομα (σαν FAQ) κάθε φορά που έχουμε απορίες για την εξέλιξη αιτημάτων και θεμάτων. Αντίστοιχα να μπορούμε να προσθέτουμε πληροφορίες ή ενέργειες που έγιναν, και οι προσθήκες να αξιολογούνται προς κοινοποίηση.

 

  1. Εκπαιδευτικά εξ’ αποστάσεως σεμινάρια που θα αφορούν τις συχνότερες παθήσεις που συναντά ο Σχολικός Νοσηλευτής (πέραν της αλλεργίας ή του διαβήτη που συναντά σε πληθώρα).

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό συναδελφικό κλίμα με ανταλλαγές απόψεων, προτάσεων και επισημάνσεις αναγκαιοτήτων. Υπήρξε ενδιαφέρον για συμμετοχή σε επόμενες συναντήσεις με σκοπό τη δημιουργία πρωτοκόλλων που θα αφορούν την ενίσχυση του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή, τη διεκδίκηση έννομων συμφερόντων του κλάδου και την υλοποίηση των άνω προτάσεων. Σημειώνεται πως η συνέχιση της ομάδας, δύναται να πραγματοποιηθεί είτε σε πρωτοβάθμιο, είτε σε δευτεροβάθμιο θεσμικό επίπεδο, ανάλογα με τον προγραμματισμό και τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, αλλά και της Ολομέλειας των Προέδρων της Ομοσπονδίας.

Το ΔΣ του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Χρήσιμο υλικό που είχε δημιουργηθεί από τις προηγούμενες ομάδες εργασίας:

Δείτε Επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας.
Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.

OK ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ