Αθήνα, 25-8-2021
Αρ. Πρωτ.: 41
ΘΕΜΑ: «ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ (ΕΒΠ) Ή ΣΧΟΛΙΚΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ»
Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, ως ο πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Περιφέρειας Αττικής, ενημερώθηκε από δημοσιεύματα για την πιθανή ύπαρξη προφορικής οδηγίας του ΥΠΑΙΘ προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, σχετικά με τον περιορισμό του αριθμού των Παράλληλων Στηρίξεων-Συνεκπαίδευσης, καθώς και στηρίξεων από ΕΒΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι τα δημοσιεύματα αυτά δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλώνουμε απερίφραστα ότι είμαστε ρητά αντίθετοι σε τέτοιες μεθοδεύσεις και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην υλοποιηθούν. Θεωρούμε την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων διευκολύνσεων και υποστηρικτικών μέσων, συνταγματικό και νομοθετικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία. Προς αυτή την κατεύθυνση, είναι ανάγκη να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για την ουσιαστική συνεκπαίδευση των μαθητών αυτών και όχι η κατ΄ επίφαση χορήγηση υποστήριξης, με πρόσληψη περιορισμένου αριθμού εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, που τελικά δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα επιδιώκει να λύσει.
Το Υπουργείο Παιδείας έχει υπογραμμίσει επανειλημμένως την πρόθεσή του για υλοποίηση των αρχών της ενταξιακής εκπαίδευσης στη χώρα μας, γεγονός που επισφραγίστηκε με τον πρόσφατο Νόμο 4823/2021 (ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021), όπου, ενδεικτικά, κάνει λόγο για «την καταπολέμηση κάθε μορφής αποκλεισμού και διακρίσεων και την προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης» (Άρθρο 6, 4, θα΄) ή τον «εντοπισμό δομικών φραγμών και εμποδίων στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη μάθηση και η εφαρμογή επιστημονικών, εκπαιδευτικών και άλλων υποστηρικτικών μέτρων για το σύνολο των μαθητών της σχολικής κοινότητας» (Άρθρο 11, γγ΄).
Απαιτούμε, λοιπόν, από το ΥΠΑΙΘ και την αρμόδια Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης να μην καταστήσουν τις διακηρύξεις τους κενό γράμμα και να υλοποιήσουν απαρέγκλιτα τις αρχές της ισότιμης πρόσβασης στην ποιοτική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ικανοποιώντας το σύνολο των αιτημάτων Παράλληλης Στήριξης και Στήριξης από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και Σχολικούς Νοσηλευτές.