ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΕΒΠ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣ ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΕΒΠ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

15 Απρίλη 2022

Αθήνα, 15-4-2022

Αρ. Πρωτ.: 25

 

Προς:

Περιφερειακό Διευθυντή

 Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής,

κ Γεώργιο Κόσυβα

 

Κοινοποίηση:

ΠΟΣΕΕΠΕΑ

 

ΘΕΜΑ: «ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΑΠΟ ΕΒΠ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Αξιότιμε κύριε Περιφερειακέ Διευθυντή,

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές, εργαζόμενους στη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ, θα ήθελε να θέσει υπόψη σας κάποια πολύ σοβαρά ζητήματα και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα μέλη ΕΒΠ, τα οποία υποστηρίζουν μαθητές με κινητικές κυρίως αναπηρίες στα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ζητήματα αυτά προέκυψαν μετά την πρόσφατη τροποποίηση του καθηκοντολογίου του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού από το Υπουργείο Παιδείας (ΚΥΑ υπ΄ Αριθμ. 123276/Δ3, ΦΕΚ 4706/12-10-2021).

Επισημαίνουμε εδώ ότι οι συνάδελφοι μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού υποστηρίζουν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε γενικά σχολεία, έπειτα από απόφαση έγκρισης υποστήριξης, κατόπιν σχετικής εισήγησης του ΚΕΔΑΣΥ. Οι υποστηριζόμενοι μαθητές έχουν στην πλειονότητά τους κινητικές αναπηρίες και χρησιμοποιούν βοηθητικά μέσα όπως: αναπηρικό αμαξίδιο, περιπατητήρες (rollator) , μπαστούνια στήριξης, κλπ.

Γνωρίζοντας ότι η κτηριακή υποδομή των περισσότερων σχολείων (ράμπες, ανελκυστήρας, τουαλέτες ΑμεΑ) δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στις ανάγκες κινητικά αναπήρων μαθητών, οι δυσκολίες αυξάνονται για το μαθητή με αναπηρία, όπως και για τον/την συνάδελφο ΕΒΠ, που τον υποστηρίζει. Επιπλέον, αν βασικό μέλημά μας είναι η ασφάλεια και η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό πρέπει να υποστηρίζει το μαθητή καθ΄ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και στα διαλείμματα. Επίσης βασικός στόχος αυτής της υποστήριξης είναι η άρση των εμποδίων και η ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαίδευση.

Ωστόσο, σύμφωνα με την πρόσφατη ΚΥΑ «Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό τοποθετείται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης στη σχολική μονάδα και υποστηρίζει μαθητή ή και μαθητές για τους οποίους έχει εκδοθεί η ως άνω απόφαση έγκρισης και φοιτούν σε αυτήν. Η άσκηση των καθηκόντων του δύναται να επεκτείνεται και σε μαθητές με έγκριση υποστήριξης συστεγαζόμενων σχολείων με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης εφόσον καλύπτονται οι ανάγκες του μαθητή ή των μαθητών της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετεί».

Όπως γίνεται αντιληπτό σύμφωνα με τα παραπάνω, καθίσταται πολύ δύσκολο και σε κάποιες περιπτώσεις επικίνδυνο, αν ένας συνάδελφος ΕΒΠ υποχρεούται να επεκτείνει τα καθήκοντά του σε όσους μαθητές (σε διαφορετικά τμήματα και ορόφους) της σχολικής μονάδας τοποθέτησης έχουν έγκριση, ακόμα δε και σε συστεγαζόμενα σχολεία.

Τη φετινή χρονιά πολλοί συνάδελφοι αντιμετωπίζουν τη δυσκολία αυτή, να πρέπει δηλαδή να υποστηρίζουν δύο, ακόμα και τρεις μαθητές σε αναπηρικό αμαξίδιο ή με συνεχή ανάγκη σωματικής βοήθειας/υποστήριξης. Ακόμα αντιμετωπίζουν την δυσαρέσκεια των γονιών, καθώς τα παιδιά τους δεν έχουν συνεχή και αποκλειστική υποστήριξη από ΕΒΠ.

Τα ερωτήματα που σας θέτουμε ζητώντας να πάρετε θέση, είναι τα εξής:

• Με ποιον τρόπο θα μοιραστούν οι διδακτικές ώρες και τα διαλείμματα ανάμεσα στους μαθητές, δεδομένου ότι οι κάθε είδους ανάγκες (σίτιση, τουαλέτα, προσωπική υγιεινή) δεν μπορούν να προγραμματιστούν;

• Ποιός έχει την ευθύνη των υπόλοιπων υποστηριζόμενων μαθητών, όταν ο συνάδελφος ΕΒΠ βρίσκεται με έναν από όλους;   

Η θέση του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής είναι ότι θα πρέπει να προσλαμβάνονται τόσα μέλη ΕΒΠ όσες οι εγκρίσεις των μαθητών που φοιτούν στη σχολική μονάδα, καθώς πρόκειται για μια άκρως απαιτητική εργασία σε αντίξοες συνθήκες, λόγω και της έλλειψης προσβασιμότητας των περισσοτέρων σχολικών μονάδων γενικής εκπαίδευσης.

Εάν κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατον, προτείνουμε ότι θα πρέπει να εξετάζονται μεμονωμένα οι περιπτώσεις των μαθητών, να μελετώνται οι δυσκολίες κατά περίπτωση στο ΠΥΣΕΕΠ και ανάλογα να τοποθετούνται οι συνάδελφοι ΕΒΠ στις σχολικές μονάδες Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Αξιότιμε κύριε Περιφερειακέ,

Σας παρακαλούμε, ενόψει της προσεχούς σχολικής χρονιάς, να λάβετε σοβαρά υπόψη το παραπάνω άκρως σοβαρό ζήτημα και να συμβάλετε στην κατεύθυνση διευθέτησης του προβλήματος με τα κατάλληλα διαβήματα προς το Υπουργείο Παιδείας.

Αναμένουμε τις ενέργειές σας.

 

Με εκτίμηση

  ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                 Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΡΑΓΑΚΗ                                                                      ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΡΟΣΟΥ

 

Δείτε Επίσης

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας.
Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.

OK ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ