Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής
Πανεπιστημίου 59, Ομόνοια, 10564, 4ος όροφος, γρ.408- 409, Αθήνα
www.seepeaa.gr, Εmail: [email protected]
Ιδρυτικό μέλος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Αρ.Πρωτ.: 72
Αθήνα, 3/05/2025
Το Σάββατο 12 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των λογοθεραπευτών με θέμα "Ανιχνευτικά και Αξιολογητικά Εργαλεία των Λογοθεραπευτών στα ΚΕΔΑΣΥ".
Η συνάντηση διοργανώθηκε από τον ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ μετά από ανησυχίες και συγκεκριμένα γραπτά ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με την επιλογή και τη χρήση ανιχνευτικών και αξιολογητικών εργαλείων στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ . Ο σύλλογος αποφάσισε την συνεργασία του με το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε., τον επίσημο επιστημονικό φορέα όλων των κλάδων του Ε.Ε.Π Ε.Β.Π. Πιο συγκεκριμένα για τον κλάδο των λογοθεραπευτών ο επιστημονικός φορέας διέθετε ήδη γραπτά κείμενα και προτάσεις τόσο για τον ρόλο του λογοθεραπευτή στην εκπαίδευση όσο και για την χρήση κατάλληλων εργαλείων στην γενική εκπαίδευση. Η συνάντηση του Σαββάτου ήταν η τέταρτη συνάντηση των λογοθεραπευτών συνολικά και συμμετείχαν 37 συνάδελφοι λογοθεραπευτές από όλη την Ελλάδα. Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Ηλιόπουλος Βασίλης, πρόεδρος του ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, και η κ.α. Μήτσιου Βικτώρια, Αιρετή του ΠΥΣΕΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ, ενώ από το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε. συμμετείχε η κ.α. Τσιακπίνη Λαμπριάνα, Λογοπεδικός από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΕΒΡΟΥ.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η κα Τσιακπίνη ενημέρωσε του/τις συναδέλφους αναφορικά με τις πρόσφατες τεκμηριωμένες προτάσεις του Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε προς το ΥΠΑΙΘΑ για τα Ανιχνευτικά και Αξιολογητικά λογοθεραπευτικά εργαλεία που μπορούν να προμηθευτούν για τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και απάντησε σε ερωτήματα σχετικά με τη χρήση αυτών των εργαλείων στην ανίχνευση γλωσσικών δυσκολίων. Διευκρίνησε τη διαφορά μεταξύ ανιχνευτικών και αξιολογητικών εργαλείων σε μαθητές/τριες της γενικής εκπαίδευσης, τον τρόπο τεκμηρίωσης της χορήγησης και την παρέμβαση του λογοθεραπευτή σε σχέση με άλλες ειδικότητες της διεπιστημονικής ομάδας. Επιπλέον, έγινε συζήτηση με τους συμμετέχοντες για τις δοκιμασίες που έχουν επιλέξει οι ίδιοι να χρησιμοποιούν στους χώρους εργασίας τους και επισημάνθηκε η ανάγκη για τη δημιουργία ενός κοινά αποδεκτού λογοθεραπευτικού «οδηγού», ο οποίος θα χρησιμοποιείται ως σημείο αναφοράς για τους τομείς της αξιολόγησης αλλά και για τη συγγραφή της λογοθεραπευτικής εκτίμησης, η οποία περιλαμβάνεται στην αξιολογητική έκθεση του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Επιπλέον, η κα Τσιακπίνη διαμοίρασε ένα αρχείο με τα κριτήρια λογοθεραπευτικής αξιολόγησης, απάντησε σε ερωτήματα σε σχέση με τον αριθμό των αξιολογήσεων μαθητών/τριων, την εισήγηση εκπαιδευτικών βοηθημάτων καθώς επίσης διαμοίρασε την πρόσφατη διευκρινιστική εγκύκλιο με την πρόταση του επιπλέον χρόνου μέχρι 30' για μαθητές/τριες με διαταραχές λόγου και ομιλίας στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Σημαντικό σημείο της συζήτησης ήταν η αναφορά στη συνεργασία των Λογοθεραπευτών με τις υπόλοιπες ειδικότητες και σε καλές πρακτικές για την ενίσχυση του ρόλου και του έργου του λογοθεραπευτή, εδραιώνοντας την απαραίτητη παρουσία του στη διεπιστημονική ομάδα και στην αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών. Επίσης, επισημάνθηκε το πάγιο αίτημά μας για την ανάγκη διεύρυνσης των ειδικοτήτων των Ε.Δ.Υ. και τη σημαντικότητα της ένταξής μας στη γενική εκπαίδευση.
Τέλος, ο ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ υποσχέθηκε στους συναδέλφους και άλλες διαδικτυακές συναντήσεις θίγοντας ζητήματα και των ΣΜΕΑΕ, και μαζί με την παρουσία των αιρετών του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής επισκέψεις στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Αττικής, για τη συλλογή των αιτημάτων των συναδέλφων και την καταγραφή των αναγκών και των ελλείψεων σε προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.
Τόσο ο ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ όσο και το ΙΜΕΓΕΕ θα ήθελε να ευχαριστήσει θερμά τους/τις συναδέλφους για τα ερωτήματα αλλά και τα μηνύματα που έλαβαν μετά από τη συνάντηση, γεγονότα που υποδηλώνουν τη διάθεση των συναδέλφων για τη βελτίωση και την ενδυνάμωση του ρόλου τους στην εκπαίδευση με τη στήριξη του συλλόγου και του επιστημονικού φορέα.