(Αναδημοσίευση από την αρχική ανάρτηση της επίτιμης προέδρου του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής, Πόπης Γεωργίου, τη Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016)
ΟΔΗΓΟΣ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ (ΕΕΠ) ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΈΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΠ
O Ειδικός Παιδαγωγός Χρήστος Σκαλούμπακας εκπόνησε τον Οδηγό Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) για μαθητές με Προβλήματα Συμπεριφοράς με την υποστήριξη της παιδοψυχιάτρου Τέρψη Κόρπα και της ψυχολόγου Φωτεινής Λύτρα για λογαριασμό του ΙΕΠ.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1.1. Η έννοια της επιθετικότητας και των διαταραχών συμπεριφοράς
1.2. Μοντέλα ανάπτυξης των προβλημάτων συμπεριφοράς.
1.3. Παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη των συμπεριφορικών δυσκολιών.
1.4. Χαρακτηριστικά οικογενειών των παιδιών με διαταραχές συμπεριφοράς.
1.5. Στάσεις και αντιδράσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στα προβλήματα συμπεριφοράς.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
2.1. Επιδημιολογικά στοιχεία
2.2. Συμπτώματα και κύρια χαρακτηριστικά παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς στα σχολεία
2.3. Παιδοψυχιατρική προσέγγιση και ταξινόμηση των διαταραχών συμπεριφοράς
2.4. Διαγνωστική αξιολόγηση και θεραπευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά με διαταραχές συμπεριφοράς.
2.5. Διαταραχές συμπεριφοράς σαν αντιδράσεις σε ψυχοκοινωνικά προβλήματα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
3.1. Ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις στο σχολικό περιβάλλον: Βασικές αρχές.
3.2. Διαχείριση καταστάσεων κρίσης
3.3. Βασικές αρχές αντιμετώπισης διασπαστικών συμπεριφορών στην τάξη.
3.4. Συμβουλευτική εργασία με εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση των επιθετικών – διαταρακτικών συμπεριφορών.
3.5. Διασύνδεση υπηρεσιών υγείας και παιδείας: Ο ρόλος του σχολείου στην ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής λειτουργικότητας των παιδιών.