Λάβαμε και κοινοποιούμε τον οδηγό που εκπονήσαν οι συνάδελφοι Κοινωνικές Λειτουργοί: Χατζηδρόσου Δέσποινα, Μουλού Θεοδώρα, Κολλινιάτη Κυριακή και Κορτομανίτη Παναγιώτα, για την εκτίμηση παραγόντων επικινδυνότητας κακοποίησης - παραμέλησης ανηλίκων και την παρέμβαση των Κοινωνικών Λειτουργών που εργάζονται στην εκπαίδευση σε ανάλογες περιπτώσεις.
Ο οδηγός αυτός, αν και απευθύνεται κυρίως σε Κοινωνικούς/-ές Λειτουργούς, μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης και για τους υπόλοιπους επαγγελματίες που εργάζονται στην εκπαίδευση.
Δημοσιεύουμε τον οδηγό και το συνοδευτικό κείμενο στην ιστοσελίδα του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής προς ενημέρωση και υποστήριξη των συναδέλφων Κοινωνικών Λειτουργών που εργάζονται στην εκπαίδευση.
Από την πλευρά μας θα θέλαμε να συγχαρούμε τις συναδέλφους για την αξιέπαινη πρωτοβουλία τους και να ενθαρρύνουμε τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ανάλογες δράσεις, τις οποίες ο ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ έχει την πρόθεση να θέσει υπό την αιγίδα του.
Ακολουθεί το Συνοδευτικό Κείμενο:
Κακοποίηση/Παραμέληση Ανηλίκων: Εκτίμηση Παραγόντων Επικινδυνότητας & Παρέμβαση
Οδηγός για Κοινωνικούς Λειτουργούς στην Εκπαίδευση
Η πολυπλοκότητα του κοινωνικού φαινομένου της κακοποίησης/ παραμέλησης παιδιών (ΚαΠα-Π) έχει συζητηθεί σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Ένας σημαντικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το σχολείο είναι να εντοπίσει τέτοια περιστατικά και να παρέμβει κατάλληλα. Ο/η κοινωνικός/-ή λειτουργός έχει πολυδιάστατο ρόλο και είναι από τους επαγγελματίες που εργάζονται στην πρώτη γραμμή για την αντιμετώπιση της παιδικής κακοποίησης.
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι κοινωνικοί/-ές λειτουργοί απασχολούνται σε εκπαιδευτικές δομές. Ως εκ τούτου, είναι πιθανό να έρθουν αντιμέτωποι/ες με τέτοια περιστατικά και γι’ αυτό το λόγο κρίνεται σημαντική η επαρκής και κατάλληλη ενημέρωσή τους, ώστε να είναι σε ετοιμότητα και να ακολουθούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες με έναν ενιαίο τρόπο. Αν και υπάρχουν διαθέσιμοι οδηγοί/πρωτόκολλα για τις περιπτώσεις ΚαΠα-Π, διαπιστώθηκε ότι δεν καταγράφεται λεπτομερώς η παρέμβαση του/της κοινωνικού/-ής λειτουργού.
Με το παρόντα οδηγό επιχειρείται μια συγκεντρωτική καταγραφή των ενεργειών/ διαδικασιών που καλούνται να ακολουθήσουν οι κοινωνικοί/-ές λειτουργοί στην εκπαίδευση, στα πλαίσια πάντα της διεπιστημονικής συνεργασίας και σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία. Ωστόσο, ο οδηγός, αν και απευθύνεται κυρίως σε κοινωνικούς/-ές λειτουργούς, μπορεί να αποτελέσει πηγή πληροφόρησης και για τους υπόλοιπους επαγγελματίες που εργάζονται στην εκπαίδευση.
Ο οδηγός δημιουργήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία των κοινωνικών λειτουργών Κολλινιάτη Κυριακή, Κορτομανίτη Παναγιώτα, Μουλού Θεοδώρα και Χατζηδρόσου Δέσποινα. Για την υλοποίηση του έργου καθοριστική ήταν η συνεργασία με κοινωνικούς/-ές λειτουργούς που εργάζονται σε κοινωνικές υπηρεσίες, εκπαιδευτικές δομές και άλλους φορείς. Μέσα από αυτή τη συνεργασία προέκυψε και η χαρτογράφηση, τόσο των δομών στις περιοχές ευθύνης των ΚΕΔΑΣΥ Πειραιά και Δυτικής Αττικής, όσο και φορέων εθνικής εμβέλειας, η οποία περιέχεται στον οδηγό. Η χαρτογράφηση υπηρεσιών των Δυτικής Αττικής πραγματοποιήθηκε από τη συνάδελφο, Παναγιώτα - Δήμητρα Φαλιέρου.
Ανοίξτε τον Οδηγό ΕΔΩ