Ανοιχτή επιστολή, που υπογράφεται από 140 συναδέλφους, εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ, έξι σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αιγάλεω, τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τριών Πρωτοβάθμιας, απέστειλαν οι εργαζόμενοι των σχολείων αυτών προς όλους τους υπεύθυνους, σχετικά με τη συνέχιση λειτουργίας των ειδικών σχολείων εν μέσω έξαρσης της πανδημίας.
Η επιστολή αυτή απευθύνεται τόσο στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσο και στον ΕΟΔΥ, αλλά και τους εκπροσώπους των κομμάτων.
Αναρτούμε εδώ το σώμα το κειμένου χωρίς τις υπογραφές των συναδέλφων:
Αιγάλεω, 24/11/20
ΠΡΟΣ:
-Την Υπουργό Παιδείας
κα Νίκη Κεραμέως
-Την Υφυπουργό Παιδείας
κα Σοφ. Ζαχαράκη
-τη Γεν. Γραμματέα ΠΕ και ΔΕ
κα Αναστ. Γκίκα
-τον Δ/ντη Β/μιας Εκπ/σης Γ΄Αθήνας
κ. Αλεξανδρή
-τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ κ. Π Αρκουμανέα
-την Επιτροπή ΕΟΔΥ
-εκπροσώπους κομμάτων
Θέμα: Λειτουργία σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης εν μέσω έξαρσης της πανδημίας
Αξιότιμες / -οι Κυρίες /- οι,
Είμαστε σε μια περίοδο έξαρσης της πανδημίας με τον ιό κυριολεκτικά να θερίζει. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυβερνητικού εκπροσώπου κ. Πέτσα, είμαστε σε πόλεμο. Υπό αυτές τις συνθήκες λοιπόν, οι υπηρετούντες στις ΣΜΕΑΕ, εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό όπως και όλος ο μαθητικός πληθυσμός αυτών των σχολείων μάλλον έχει αφεθεί στο “έλεος του Θεού”. Αισθανόμαστε ανοχύρωτοι μπροστά στην απειλή του κορωνοϊού και νιώθουμε πως η πολιτεία δεν μας προστατεύει, τουναντίον μας εμπαίζει. Μοναδική μέριμνα απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς μία υφασμάτινη μάσκα και μάλιστα υπερμεγέθης. Απ’ την άνοιξη κιόλας πλήθαιναν οι φωνές εκπαιδευτικών και γονέων για λήψη ουσιαστικών μέτρων σε όλα τα σχολεία, όπως μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών , προσλήψεις καθαριστών/τριών , διενέργεια δωρεάν τεστ covid, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Από τις 16/11 οι μοναδικές σχολικές μονάδες εν λειτουργία είναι τα ειδικά σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης. Οι ΣΜΕΑΕ εξαιρέθηκαν της γενικής ρύθμισης για αναστολή της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Κανένα ουσιαστικό μέτρο όμως δεν ελήφθη για την ασφαλή λειτουργία τους. Το τελευταίο διάστημα διάφορες συλλογικότητες, τα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών, κάποιες ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ, το συνδικαλιστικό όργανο του ΕΕΠ και ΕΒΠ (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), επιστημονικές ενώσεις όπως η ΕΝΕΛΕΑ, διάφοροι σύλλογοι διδασκόντων σε όλη τη χώρα όπως και συλλογικότητες γονέων και κηδεμόνων έχουν απευθύνει αιτήματα προς τους αρμοδίους και έχουν διατυπώσει συγκεκριμένες θέσεις για την ασφαλέστερη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ σε αυτή την δύσκολη συγκυρία. Συντασσόμαστε με όλους αυτούς τους φορείς. Συμμεριζόμαστε/βιώνουμε εκ των έσω την αγωνία και τον φόβο των υπηρετούντων συναδέλφων σε δομές ΕΑΕ. Κοινός τόπος όλων των ψηφισμάτων, επιστολών, ανακοινώσεων είναι να διενεργούνται με κρατική μέριμνα τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού σε τακτά διαστήματα.
Σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες, εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, με τον ιό να θερίζει και τη χώρα να βρίσκεται σε κατάσταση πολέμου όπως διαμηνύει η κυβέρνηση, έχουμε τις ΣΜΕΑΕ να λειτουργούν με τα εξής δεδομένα :
- Δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα στη χρήση μάσκας (το βασικό όπλο μας για την προστασία απ’ τον κορωνοϊό σύμφωνα με τους ειδικούς)- κάτι που σαφώς δε γίνεται να επιβληθεί στις ΣΜΕΑΕ -όπως συμβαίνει οπουδήποτε αλλού, σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,
- Το δυναμικό των σχολείων αυτών έχει μειωθεί κατά πολύ λόγω λήψης αδειών ειδικού σκοπού, που προκύπτει φυσικά από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων της Α/θμιας Εκπαίδευσης.
- Οι ΣΜΕΑΕ είναι διαδημοτικές δομές και οι μαθητές/τριες μετακινούνται καθημερινά με μεταφορικά μέσα, πούλμαν ή ταξί με αυξημένη πληρότητα.
- Η διδασκαλία και υποστήριξη των μαθητών/τριών στις ΣΜΕΑΕ απαιτεί εγγύτητα του διδάσκοντα με το παιδί και
- Η πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού δεν μπορεί να εφαρμόσει τα στοιχειώδη μέτρα προφύλαξης (πλύσιμο χεριών, τήρηση αποστάσεων, χρήση μάσκας, καθαριότητα) τόσο εντός της αίθουσας διδασκαλίας όσο και στους κοινόχρηστους χώρους κατά τα διαλείμματα εξαιτίας της χαμηλής νοητικής λειτουργικότητας (αυτισμός, βαριά νοητική υστέρηση, διαταραχές συμπεριφοράς και συνοδά οργανικά προβλήματα).
Παρακάτω διατυπώνουμε κάποια ερωτήματα με αποδέκτες την Επιτροπή του ΕΟΔΥ και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.
- Να μας απαντήσουν υπεύθυνα για ποιον λόγο οι ΣΜΕΑΕ εξαιρέθηκαν της απόφασης για αναστολή λειτουργίας που ίσχυσε για τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες.
- Ποια είναι η θέση της Επιτροπής του ΕΟΔΥ και των αρμοδίων Υπουργών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης επιπλέον μέτρων και ρυθμίσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των ΣΜΕΑΕ, όπως πχ η διενέργεια τεστ ανίχνευσης κορωνοϊού στα μέλη της σχολικής κοινότητας ανά τακτά διαστήματα;
- Να μας απαντήσουν εμπεριστατωμένα αν θεωρούν, υπό τις παρούσες συνθήκες και με τα υπάρχοντα δεδομένα, ότι οι ΣΜΕΑΕ δεν αποτελούν υπερεστίες μετάδοσης του κορωνοϊού.
Θεωρούμε πως η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών μας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω τηλεκπαίδευσης και η συνέχιση της δια ζώσης διδασκαλίας χαρακτηρίζεται εκ των ων ουκ άνευ. Κατανοούμε πλήρως την ανησυχία των γονέων μαθητών ΑμεΑ για πιθανό κλείσιμο των σχολείων.
Θεωρούμε όμως αδιαπραγμάτευτη συνθήκη την προστασία της δημόσιας υγείας.
Βάσει όλων των ως άνω αναγραφόμενων στοιχείων θεωρούμε πως η λειτουργία των ειδικών σχολείων, ως έχει, δηλαδή χωρίς λήψη επιπλέον μέτρων, συνιστά σοβαρότατη αμέλεια εκ μέρους της πολιτείας.
Απευθυνόμαστε στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στη Διοίκηση του ΕΟΔΥ και σε όλα τα κόμματα του ελληνικού κοινοβουλίου
Όλοι εμείς, οι άνθρωποι των ειδικών σχολείων, εκπέμπουμε SOS!
Προστατέψτε τις ζωές του προσωπικού και των μαθητών των ΣΜΕΑΕ!
Ακούστε επιτέλους τις φωνές μας!
Ικανοποιήστε τα αιτήματά μας ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ!
Εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ των ΣΜΕΑΕ του Αιγάλεω